eurotrip – bath (3D 2N)

Posted: 11 August, 2011 in Uncategorized

1st of all aku nak wish selamat berpuasa pada semua blogger yang baca blog aku selama ni … aku rasa tak terlambat lagi nak wish kan? hehe … sorry sangat busy dengan works, life & so on … aku akan sambung travel blog aku yang seterusnya dalam entry kali ini …

Agak lama juga aku posted last entry aku dekat Manchester tu … maklum la, big fan … haha … so lepas aku pergi ke Manchester, aku continue my journey to the next destination which is Bath Spa! pernah dengar? pada mulanya, aku akui memang aku pun tak pernah dengar tapi bila diselidik dalam google, travel book & refer pada member-member yang study dekat UK, baru la aku dapat info serba sedikit …

Pada mulanya aku jejak kaki di Bath Spa Railway Station, aku rasa tempat ni sangat relax … tak macam town-town lain yang aku dah pernah jejak kaki … bising & serabut! tapi kat sini angin, cuaca, bangunan, orang dekat Bath Spa semua aku rasa cool! kalau aku dah pencen one day, aku nak repeat balik berjalan dekat Bath Spa! memang sesuai untuk orang-orang tua nak mencari ketenangan … hehe … so di Bath Spa, aku stay dekat Pratt’s Hotel … hotel ini murah tapi selesa, besar & bersih …

Dekat Bath Spa, macam-macam aktiviti boleh buat:

  1. Roman Bath
  2. Stonehenge
  3. Thermae Bath Spa
  4. Bath Abbey
  5. Crop Circle (Near Stonehenge)
  6. Pulteney Bridge
  7. Longleat Safari Park

Aku nak ke Stonehenge dari Bath Spa, aku book online bus ticket dengan Scarpertours … bus driver sangat friendly and information yang dia bagi sangat clear … normally perjalanan dari Bath Spa ke Stonehenge mengambil masa lebih kurang 1 jam …

Makan & minum dekat sini sangat senang nak dapat … berhampiran hotel aku stay pun ada restoran makanan thai … for those yang book lovers, ada satu bookshop yang sangat murah & ada buku seconhand dekat Inprint Bookshop … rugi kalau tak borong banyak dekat situ … hehe

ok guys, sampai kita bertemu dalam next entry … take care & selamat berbuka!

MISI : Mencari Roti Goreng! owh nice owh!

Comments
  1. en_me says:

    salam ramadhan dn selamat berpuasa bro fareast tewww.. ehehe

  2. bEe says:

    Ekekeke
    Sempat snap gambo utk diri sendiri tu

    Ops selamat menjalani ibadah puasa ye🙂

  3. maya amir says:

    oh my… yg padang tu..sgt best bro.. arghh sumelaa bro..sume best:)

  4. azurachan says:

    Dah jumpa ke roti goreng tu.. hehe.
    Nice pics!

  5. ezaiedinRIN says:

    selamat berpuasa bro.,
    pasti, nice shot semua.. favourite, shot gambar padang tu juga..
    lokasi n colour menarik..

  6. t says:

    Assalamualaikum..
    gambar cantik2… suka tengok.. mcm dalam blog fizie iskandar.. gambar semua meletop! so dh jpa roti goreng?

    tahun pertama bergelar suami.. terujakan?

  7. t says:

    tahun pertama bergelar suami menyambut hari raya… saat isteri mencium tangan memohon ampun maaf.. moment penting tu..

  8. Zairin says:

    Banyak Spa. Mud Spa tak ada ke?
    Anyway… Selamat Hari Raya and Maaf Zahir Bahtin.

  9. k.intan says:

    Selamat Hari Raya Aidilfitri utk FarEast n family

  10. achika says:

    slmat berpuasa fareast.. n selamat hari raya….😀

  11. Yati says:

    Cantik sangat…patut Fareast teringat2 je London,kan? Sayang, image kota ini tercalar sebab riot baru2 ni. Selamat Hari Raya, Ma’af Zahir dan Bathin to you n wife.

  12. maya amir says:

    selamat hari raya faiz & wife… maaf zahir batin kot2 ade terkasar bahasa dari zaman fp hinggalaa ke blog:)

  13. baayah says:

    Salam Aidilfitri dan Selamat Hari Raya, Maaf Zahir Batin buat Fais sekeluarga….😉
    gambar2 raya mana?🙂

  14. salam far east..slaam aidilfitri…cantikla pict2 ni..ni siap edit sekali ek..bleh belajau ngan awak..ni fully photoshop ke?

  15. wowwww…….jauh jalan tu faiz…….

  16. batusurya says:

    Salam kenal! Saya dari team Kumpulbagi.
    Jika Anda mau share dan download files dengan gampang kunjungi page kami di: http://www.kumpulbagi.com
    Semuanya gratis, cepat dan tanpa limitasi. Anda bisa upload sebanyak files (audio, video, pdf, jpg, dll.), membuat koleksi berkas dan bagikan dengan lainya.
    Coba servis kami tanpa registrasi:)

Leave a Reply

