eurotrip – liverpool (3D 2N)

Posted: 11 July, 2011 in Uncategorized

Liverpool!  ini lah destinasi aku selepas Amsterdam … haha … nasib baik aku bukan big fan team liverpool … tapi aku looking forward nak pergi Liverpool sebab nak tengok sendiri hometown favorite band aku iaitu The Beatles! so dari Amsterdam ke Liverpool, aku naik Easy Jet … kira macam flight tambang murah Air Asia la … perjalanan mengambil masa sejam je … dekat Liverpool aku bermalam di Ullet Suites … aku booking online before aku ke Liverpool … yang peliknya, bila aku masuk rumah ni, tak ada front desk or receptionist yang sambut … aku cuma dapat sms dari owner … tu pun password pintu depan dengan pintu bilik aku je … creepy kan? tapi aku rasa sangat cool sistem dia orang ni … haha … aku sampai dah hampir malam … so malam tu aku tak buat apa-apa, cuma unpack sikit baju dalam luggage …

So dekat Liverpool ni, puas la aku berjalan sekitar town dia … boleh dikatakan Liverpool ni tempat yang sangat tenang … town yang sangat besar buat aku exercise banyak dengan berjalan … aku pergi ke Albert Dock untuk sampai ke tempat yang aku tunggu-tunggu bila sampai di Liverpool … Beatles Story! untuk fan The Beatles, kamu dapat tengok sendiri sejarah band The Beatles ni … dari history part sampai la ke merchandise … memang best! sempat la aku borong sikit barang-barang The Beatles …

Jangan tak tahu Liverpool ni ada kaitan dengan kapal famous Titanic tu … kat sini ada review pasal history tu …

Dekat Liverpool, aku sempat jumpa dengan Zuhri, neighbor aku yang study dekat sana … layanan korang memang best … terasa macam dekat Malaysia pula … time ni la aku melepaskan geram pekena nasi beriyani … haha … wife Zuhri pun time ni dah sarat mengandung & baru-baru ni aku dapat message dari Zuhri kata yang wife dia dah delivered baby girl … alhamdulillah … newborn dekat Liverpool … jangan ko letak nama Siti Nur Gerrard dah la ye … haha … ada a few photos aku share untuk kamu semua … peace!

Comments
  1. maya amir says:

    menggamit betul hati nak pegi bile tgk gmbr2 nih..:) then terpikir, mesti gmbr kat camera yang hilang tu lagik best…adehhh…

  2. en_me says:

    bila lar me nak sampai london ginih.. uhuhu

  3. kuey san says:

    I curse you the-pencuri-of-kamera-mahal-FarEast !

    Sian. Sabar ye. Pape pun, kenangan merayau-rayau di Europe sangattttt best kan? Except for the stolen camera. I curse you AGAIN hey pencuri. Marah nh (-.-)

    Tetingin nak pergi Amsterdam. Tapi keinginan lebih kepada Berlin or Munich and Rome and Barca. Hurmmmm.. kumpul duit lagi lah nampaknya.

    Eh, masa pergi nih season apa ye? Bukan summer kan? I went for Europe trip on last summer. Panas gilerr. Especially masa kat Paris. Basah ketiak. Tapi mat salleh nih, relax je dok berjemur. Siap ada yang dok membaca novel tgh2 panas tuh masa kat London Eye. Gilos ;p

  4. azurachan says:

    Liverpool… one of my dream place to go… muhuu..
    Enjoying the pics!

  5. @Min says:

    -Jauh En Far East sudah sampai….hmmm…sy ni melihat dan membacalah juga adenye….huhu🙂

  6. Pemancing Ikan says:

    Satu lagi secret yang orang tak tahu liverpool banyak penderma hati hehehe

  7. derang betul2 hargai artis veteran kan, siap ade exhibition lagik..

  8. gadisbunga says:

    ye la. sebak tgk gambo sebab mengenangkan kamera yg kene curi tu. huhuhu~

  9. kswsk says:

    ini kalau my hubby tgk gitar tu..mau dia meroyan…

  10. Yati says:

    Memang lah best dapat pergi ke tempat yg diminati…Beetles’ hometown lagi. Nice pictures.

  11. baayah says:

    Liverpool….selalu dgr namanya aje….
    kini dpt tgk pic townnya plk….
    mmg cantik dan menarik…😉

  12. achika says:

    memang best.. i wish someday nati nak pegi sana juak… ehehe very nice photos captured… teruja nak kesana…😀

  13. The Z says:

    We went for the short eurotrip cum honeymoon during spring season. It is always best to travel during spring.🙂 cool and breezy.

    I would love to go to Milan next. Insyallah

  14. bEe says:

    Bilalah boleh sampai cni… huhuhuhu
    Untung org itu kan kan kan!!😀

  15. Zara~AB says:

    Liverpool! I didnt got a chance to travel up to Liverpool ari tue.

  16. rambang mata la bro kat store beatles tu…

  17. fiziskandarZ says:

    ob-la-di-ob-la-da tralalalaa.. makes 2 of us! i’m a huge fan of the beatles. liverpool is such a beautiful city so glad to know u had a great time. alaaa mana lagi gamba dalam museum tuhs yg eyes-perspective-trick room etc tuhs share laa🙂

  18. k.intan says:

    berangan gak nk ke liverpool sbb ada kwn kt sana. bile pikirkan bajet utk 7 org kena on hold dulu=D

  19. kak t says:

    oh! sangat best berjalan2.. gambar semua cantik bro!

  20. ezaiedinRIN says:

    wah.. best jln2 tmpat camni.. suka kat gitar tu..

  21. Zairin says:

    Beatles…. I perminat nya esp John Lennon. Seronok dapat pi di situ.

Leave a Reply

