joe mcnally – seminar

Posted: 9 February, 2010 in Uncategorized

last saturday aku ke seminar Joe Mcnally … kalau tak tau siapa tu, u guys google ok … 9 ++ hours dalam seminar memang tak bosan … dari experience sampai la ke bab technical … semua ada … tengok Joe Mcnally demonstrate secara live dari segi technical especially lighting bagi aku a few ideas bila nak shoot dalam masa akan datang… lighting sangat penting dalam photography … termasuklah variable light sampai la technical light … berbaloi spent duit ke workshop macam ni … hope one day Joe Mcnally datang lagi ke Malaysia …

Comments
  1. lan says:

    waaa best laa ko join class die,,msti bnyak tips yg ko dpt kan,,pasnie lg gmpak la hasil2 ko

  2. aie says:

    pehh cool seh riak muka joe. ko je yg beriya-iya mok haha

  3. cak says:

    huhu…berboloi boloi…

  4. boboi harus berterima kasih kpd aku krn memaksa beliau utk turut serta walaupun pada asalnya beliau agak ragu2…

  5. Jacque says:

    wow. terernya yr fren syakir tu berjaya buat u join seminar mc nally tu ye. hmmmmmm

  6. ichi says:

    buko the moment it clicks dapat free ka?

  7. orang soh dengar orang tu ceramah kau buat apa fareast???
    hahahahahhaha

  8. ::: askm fareast [huhu] betul gak kata littlestars tuh..
    ::: anyway bro aku pon ada gak seminar kat sini.. terima
    ::: kasih ler bagi contoh2 gambar yg menarik style fotografi
    ::: yg diambil drpd bro kat sini.. very2 nice.. the 1st one
    ::: is a great shot, aku sukee.. nanti nak apply gak ler utk
    ::: seminar aku kat sini.. [re]: aleerr bro, sabak bernam
    ::: itu jer gambarnyer, aku pi sana sekejap jer.. lagipon
    ::: sawah padi masa tuh tgh bajak & bakar jeraminya.
    ::: so tak dapat lah den amik gambonyer.. [huhu] sikit jer
    ::: amik shot, laluan jalannya ada tepek2 tanah [huhu]
    ::: thanx bro for the idea [seminar shots]!
    ~ have a great day!๐Ÿ˜€

  9. wannsscfs says:

    woit lepas neh leh laa ko ajar aku plak…baguslaaa seminar yg ko join tue…aku nak join mana mampu mahal tue…so aku harapkan ko jerlaaa turunkan sedikit ilmu tue kat aku…ekekekekeke

  10. jeff says:

    >> mmg biasalah tu…
    >> kalau topik yg dibualkan something yg kita minat, duduk dua tiga hari pun tak pe…
    >> kalau tak, baru sejam dah boleh tertidur…:D

  11. ecah says:

    huyyyyooooo..cayalah abg..

  12. Myram818 says:

    Wah.. dapat belajar dengan orang power-power.. hasil pun power.. tahniahlah bro..

  13. Myram818 says:

    Kalau boleh kongsilah sikit.. saya baru belajar ni..

  14. tgk joe, mst teruja dgn kebolehan kamera cap nikon kan? huhuhu!!! nnt ajar aku pasal lighting๐Ÿ™‚

  15. andaQ says:

    perghhh..msti ilmu brgune dpt nie..kasik kongsi laaa..๐Ÿ™‚

  16. baayah says:

    wah, lps attend klas ni makin mantop la hasil kerja
    yg dh mmg sedia mantop….๐Ÿ˜‰

  17. perghh… seminar Joe Mcnally tu…

  18. pergh itu gambaq yg paling penting sekali bro, ekslusiffffff

  19. tB says:

    semoga gambar-gambar lagi mantap,

    salamm,

  20. Myram818 says:

    Ok.. saya dah update ft saya.. tapi tidaklah sebaik u punya.. u dah pro bro.. saya masih belajar lagi.. ajarlah saya.

  21. Myram818 says:

    Berilah sikit-sikit tips bro.. kita orang nak belajar dari bro.

  22. tutcute says:

    amb0i… syi0k ah tu dpt gi seminar tu๐Ÿ˜€
    smoga bjaya dlm menggunakan cahaya2 yg ada di kawasan sekeliling yeah๐Ÿ™‚

  23. inche far-east,
    apa khabar? mcm mne life skarang
    finally, i managed 2 update my fp
    hehe๐Ÿ™‚
    sgt bz r thn ni

  24. re : aku sokong bab beli lighting tu……yg penting ko dpt manfaatkan nya sebaik mungkin….bukan sekadar hangat pas attend seminar je….hehe!!

    wei…..skang musim upload gambar lelaju skit daaaa…..

Leave a Reply

